Graj w golfa w Zachodniopomorskiem
Golf nie ma ostatnio najlepszej prasy w związku z aferą hazardową i eksponowaniem zainteresowania nim przez golfistę z Florydy (ministra Drzewieckiego) i jednego z rekinów polskiego hazardu (Ryszarda Sobiesiaka). Jeden z gości honorowych konferencji senator Andrzej Person powiedział wprost, że podczas ostatnich działań medialnych tracimy wszystko co na przestrzeni minionego dwudziestolecia udało się osiagnąć w zakresie promocji golfa. Pojawia się jadnak szansa, żeby choć trochę tych strat odrobić. Największy skandalista spośród polskich posłów Janusz Palikot spytany przez Andrzeja Persona co afera hazardowa ma wspólnego z golfem, odpowiedział "nic jak mnie zaprosisz przyjadę na pole golfowe spróbować tej gry". Znając chęć mediów, zwłaszcza telewizyjnych do przedstawiania wyczynów posła Palikota, możemy się spodziewać dużej medialnej imprezy jeśli nasz bohater będzie miał zamiar spełnić swoją obietnicę.
Sale szczecińskiego hotelu Radisson gościły w czwartek 4 marca 2010 roku organizatorów i uczestników konferencji „Działania promocyjne pól golfowych Województwa Zachodniopomorskiego”. Przy stole prezydalnym zasiedli: (od lewej) Sławomir Piński – dyrektor BPGC, Małgorzata Hudyma – Dyrektor Polskiej Organizacji Turystycznej w Sztokholmie, Witold Jabłoński – Wicemarszałek Województwa Zachodniopomorskiego, Andrzej Person – Senator RP, honorowy Prezes Polskiego Związku Golfa, działacz sportowy.
Do grona organizatorów należeli też Małgorzata Marchelak – ABGC, Waldemar Ziemak – Modry Las.
Jednym z głównych tematów konferencji był rozwój golfowej turystyki przyjazdowej, praktycznie dotąd niewykorzystany. W Stanach branża golfowa generuje 28.1 miliardów dolarów obrotu, przekraczając przychody z razem wziętych pozostałych sportów (w tym koszykówki i baseballu , które wynoszą 24.1 miliarda dolarów). Jest to docelowy potencjał rynku również w Europie. W tej chwili udział Europy Wshodniej w światowej turystyce golfowej wynosi 0.1 % wobec 51,3 % udziału Europy Zachodniej.
Organizatorzy szczegółowo opisali działania promocyjne wspierające turystykę przyjazdową w Zachodniopomorskie. Na przestrzeni 2009 roku Urząd Marszałkowski zainwestował w ten temat prawie 120 tysięcy złotych. W 2010 nakłady Urzędu planowane są na poziomie 80 tysięcy złotych. Nakłady głownie dotyczą udziału pól golfowych w imprezach targowych oraz sponsoringu najważniejszych turniejów golfowych. Czy nakłady na poziomie 50 tysięcy euro są wystarczające? Jeden z uczestników konferencji – Michał Gałkiewicz z Berlina stwierdził, że są bardzo nikłe w porównaniu do tego co robi się w Niemczech.
Do samorządowych pieniędzy dochodzi mniej więcej drugie tyle z prywatnej kieszeni właścicieli pól golfowych. To spory wysiłek finansowy wobec kryzysu gospodarczego. Należy podsumować, dobrze, że cokolwiek się w tym względzie robi. Przy takiej wysokości nakładów Europy jednak nie dogonimy.